אלקין: "לא נכון לומר שהכל שחור במערכת המשפט"

    אסתי פלד No Comments on אלקין: "לא נכון לומר שהכל שחור במערכת המשפט"

    ח"כ זאב אלקין במהדורה המרכזית: "המהלכים האלה הפכו לסמל ולכן דינם יהיה להתבטל כשתתחלף הממשלה. אם לא רוצים שגורלה של הרפורמה הזו יהיה כמו גורלו של המס על החד פעמי – צריכים להגיע להסכמות"

    זאב אלקין צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס לשאלה מה ירצה את המפגינים נגד הממשלה ויגרום להם לסיים את המחאה. "אף אחד לא מפעיל את המפגינים. ההפגנות הן של ציבור רחב מכל קצוות הקשת הפוליטית שמרגיש מאוים מהרפורמה. אם הממשלה תלך לרפורמה מאוזנת בהידברות נכונה, אני מניח שההפגנות ההמוניות ייעצרו".

    לדברו "סער היה בינתיים היחידי שהצליח לקדם רפורמות שהובילו למינוי שופטים שמרנים. אנחנו מתנגדים להצעות של הקואליציה כרגע. אבל במתווה של הנשיא אנחנו תומכים. אם היו מביאים את המתווה הזה לימין לפני כמה שנים הוא היה יוצא בתופים ומחולות".

    אלקין הוסיף כי "המהלכים האלה הפכו לסמל ולכן דינם יהיה להתבטל כשתתחלף הממשלה. אם לא רוצים שגורלה של הרפורמה הזו יהיה כמו גורלו של המס על החד פעמי – צריכים להגיע להסכמות".

    "התמנו לא מעט שופטים שמרנים, מזרחיים ודתיים מאז הרפורמה שהוביל סער בעבר", ציין השר לשעבר.

    הוא הדגיש: "להגיד שהכל שחור זה לא נכון. לוקח לשינויים זמן. אבל למשל אי אפשר למנות שופט בוועדה לבחירת שופטים ללא הסכמת שר המשפטים ורוב השרים האחרונים היו מהימין. לא במקרה ניסנקורן לא הצליח למנות שופט עליון אחד. היום אין לפוליטיקאי יכולת למנות כאוות נפשו אלא הוא צריך להגיע להסכמות ולכן לא ממנים שופטים לפי זיקה פוליטית".

    אלקין התייחס לעיכוב בפינוי חאן אל אחמר: "אני חושב שזו הייתה טעות שלא פינינו את חאן אל אחמר. אמרתי את זה בזמן אמת. אני עקבי בנושא".



    0 תגובות